Hoe kon God vir Abraham vra om sy kind te offer? Wat sê dit van sy karakter?

Deur André van Zyl
Natuurlik is dit ‘n geweldig vreemde en ontstellende gedagte. Dit was vir Abraham ook ontstellend, maar om geheel en al ander redes as vir jou en my, en dit was glad nie vir hom verrassend nie. Hoekom nie verrassend nie? Want alle mense in die Midde-Ooste op daardie staduim het geweet dat die eersgebore seun van enige familie aan God behoort (maak nie saak watter god hulle aanbid het nie). Dit het dikwels beteken die eersgeborene is as offer doodgemaak en dus het Abraham geweet wat hier aan die gang is. Daarom protesteer hy nie oor die idee nie. Hy sê nie: “Dis ‘n belaglike gedagte? Wat se belaglike ding om van my te vra!” nie. Hy weet dit is wat gevra gaan word en dus doen hy wat gedoen moet word. Natuurlik was dit nooit die ware God se gedagte dat hy sy seun sou doodmaak nie. Daar is nie een geval waar die God van die Bybel ooit vra dat ‘n kind geoffer moet word nie. Dit is teen sy wil en so iets reflekteer nie wie Hy is nie.

Die mense van Abraham se tyd en plek het afgode aanbid en God het grotendeels van voor af met Abraham begin. Dus kom roep Hy Abraham uit sy kultuur met sy agtergrond om Hom te volg. Dan laat hy vir Abraham op n hoë ouderdom ‘n seun gebore word (Isak), ‘n wonderwerk! Abraham weet nie wie hierdie God regtig is nie. Sy enigste kennis van “God” is dit wat uit sy kultuur kom. Nou kom God na hom toe en vra iets wat hy geheel en al te wagte was. Gaan offer jou seun. Hy doen wat hy beveel word, maar God leer hom ‘n HUGE les oor wie die ware God is deur hom op die laaste oomblik te stop en deur ‘n ram (‘n plaasvervanger) te voorsien. Eerstens leer Abraham dat God nie soos die “gode” van Ur menslike offers verwag nie. Hy is regverdig en daarom moet iemand betaal vir die skuld van die mens, maar Hy voorsien self die betaling. Tweedens leer Abraham dat God gehoorsaam wil word en dat hy verwag dat jy Hom met alles vertrou (al maak Hy nie altyd uit jou denke en/of kultuur geheel en al sin nie). Nou weet Abraham dat die ware God geheel en al anders is as die “gode” wat hy van gehoor het en dat Hy werklik bestaan. Hy leer selfs van genade en persoonlike verhouding met God.